agencja pracy

Linki do mediów społecznościowych

Nie bój się wyzwań w 2016

treść strony

Jak w 5 krokach poradzić sobie ze stresującymi sytuacjami w pracy i w życiu?

Stres jest nieodłącznym elementem naszego życia. Jednak nie wolno pozwolić, aby przejął nad nami kontrolę i ograniczał nas w działaniach. Dlatego w 5 krokach podpowiadamy jak z nim walczyć.

1. Poznaj swojego wroga. Wypisz sobie na kartce, co Cię stresuje i w jakich sytuacjach. Szef wysyła do Ciebie ponaglające maile podczas pracy nad projektem? Szukasz pracy? Przygotowujesz się do ważnego egzaminu? Stresujących sytuacji w codziennym życiu jest wiele. Zapisz wszystkie, które powodują u Ciebie zdenerwowanie.

2. Czas na drugi krok. Zastanów się, czy coś z  Twojej listy można wyeliminować. Pomyśl nad możliwym rozwiązaniem. Jeśli rano stresujesz się, że szef będzie zły z powodu Twojego spóźnienia – zaplanuj sobie dokładnie poranek i wyjdź do pracy 15 minut wcześniej. Jeśli stresują Cię wystąpienia podczas służbowych spotkań, kiedy prezentujesz raport – poćwicz mówienie przed lustrem w domu wieczorem przed spotkaniem.

3. Teraz czas na rozprawienie się z pozostałymi rzeczami na liście, których nie da się wyeliminować. Trzeba się po prostu z nimi pogodzić, a jeśli nie pogodzić to przynajmniej zaakceptować, że nerwowych sytuacji nie da się zupełnie wyeliminować z naszego życia. Nie będzie to  łatwe, ale jest kilka sposobów, żeby to ułatwić:

- Uśmiechaj się! Niby banalne, a jednak w codziennej gonitwie zapominamy o tym najprostszym sposobie na wywołanie pozytywnej reakcji otoczenia. Poza tym śmiech, choćby i sztuczny, wywołuje w organizmie człowieka reakcje fizjologiczne ograniczające negatywne skutki stresu.

- Uprawiaj sport! Ale spokojnie, nie wykupuj od razu karnetu na siłownię, jeśli tego nie lubisz. Chodzi o wysiłek fizyczny – zmęczenie się. Idź na zakupy do sklepu, który znajduje się dalej od Twojego domu, popracuj w ogrodzie, potańcz do ulubionej muzyki. Regularne uprawienie ruchu pozwala pozbyć się napięcia, pobudza wydzielanie endorfin, a w konsekwencji zwiększa odporność na stres.

- Otaczaj się bliskimi osobami! Samotność nie pomoże w walce ze stresem, a raczej jeszcze go pogłębi. Spotykaj się z przyjaciółmi, rozmawiaj z nimi, spędzaj czas z rodziną. Rób to co lubisz razem z ludźmi, którzy są Ci bliscy.

4. Pamiętaj, że stresu w życiu nie da się całkowicie wyeliminować – i bardzo dobrze! Optymalny poziom stresu jest nam potrzebny do prawidłowego funkcjonowania. Motywuje nas do działania i pobudza nasz umysł. Ważne tylko, by nie przekroczył dozwolonego poziomu i nie blokował w działaniach.

5. Powitaj wyzwania w 2016 roku z otwartymi ramionami. Nie bój się ich, potraktuj je jako możliwość sprawdzenia siebie, swoich sił i możliwości. Nie bój się nowości. Nie martw się porażką. Nawet jeśli coś się nie uda – będziesz bogatszy o doświadczenie.

Newsletter

stopka strony

Nagrody i wyróżnienia

Nasz profesjonalizm został wielokrotnie doceniony przez naszych Klientów, a także jury prestiżowych branżowych konkursów. Dla Ciebie oznacza to po prostu gwarancję najwyższych standardów usług świadczonych przez GP People.

czytaj więcej ...

Kariera w GP People

Interesuje Cię branża HR i chcesz z nią związać swoją zawodową przyszłość? Dołącz do zespołu GP People, pracuj z najlepszymi, zdobywaj nowe umiejętności i rozwijaj swoją karierę.

czytaj więcej ...

Nasze biura

Chcesz skorzystać z usług GP People? Skontaktuj się z naszymi konsultantami lub odwiedź jeden z oddziałów naszej Agencji

czytaj więcej ...