Temat wysokości wynagrodzenia w ofertach pracy wraca jak bumerang. Kwestie wynagrodzeń w ogłoszeniach rekrutacyjnych to temat ważny i dyskutowany od lat. Kandydaci są w grupie chwalącej pomysł, pracodawcy podchodzą do niego z rezerwą.


Wyobraź sobie

 chcesz kupić dom, przez kilka miesięcy przeglądasz oferty, a gdy znajdziesz tę najciekawszą, jej cenę poznasz nie w ogłoszeniu tylko tuż przed podpisaniem umowy;
 jesteś na zakupach, idziesz do kasy i dopiero tam okazuje się, że cena jest niewspółmierna do tej, którą planowałeś przeznaczyć na zakup.


Oba przykłady pokazują, że cena ma znaczenie. W GP People jesteśmy wielkimi zwolennikami podawania budżetów. Widzimy w tym korzyści.
Oszczędność czasu, która pozwoli ci przeprowadzić proces szybciej. Z reguły dostaniesz mniej aplikacji, ale będą one bardziej dopasowane do potrzeb rekrutacyjnych. Ci, na których cię nie stać, nie wyślą CV.
 Możliwość dotarcia do kandydatów, którzy nie poszukują aktywnie pracy. Ich uwagę przykuwa możliwe wynagrodzenie, a to już może skłonić ich do  rozważenia zmiany miejsca pracy.
• Wyróżnienie się na tle innych pracodawców, którzy wynagrodzeń nie podają.
 Większa dystrybucja ogłoszenia. Ogłoszenia z proponowanym wynagrodzeniem są chętniej udostępniane w sieciach społecznościowych. Publikacja stawek może wzbudzać komentarze, zwłaszcza w mediach społecznościowych. Bądź gotowy na konwersację. Jednocześnie pamiętaj, że komentarze podbijają zasięg twojego ogłoszenia.
• Employer Branding, czyli możliwość zaprezentowania się jako transparentny i szczery pracodawca. Działa to zarówno na potencjalnych kandydatów, jak i obecnych pracowników.

Sprawdź możliwości

Decydując się na upublicznienie oferowanego wynagrodzenia:

Podaj minimalną kwotę wynagrodzenia, jaką uważasz, że pracownik mógłby zarabiać. W ten sposób unikniesz spotkania z osobami, które nie będą zainteresowane wykonywaniem pracy za zaproponowaną przez ciebie stawkę

Podaj widełki płacowe – ostateczna wysokość wynagrodzenia zostanie ustalona indywidualnie z poszczególnymi kandydatami, w zależności od ich umiejętności i wykształcenia.

Nie podawaj wynagrodzenia – brak informacji o wynagrodzeniu będzie lepszy niż umieszczanie standardowych zwrotów ‚atrakcyjne wynagrodzenie, czy ‚motywacyjna pensja’, które nic nie wnoszą.

Przekonaj się

Jeżeli dotychczas nie podawałeś w ogłoszeniu wysokości proponowanego wynagrodzenia i nie mogłeś znaleźć odpowiedniego kandydata na wolne stanowisko, sprawdź, czy podanie informacji o pensji nie sprawi, że twoje ogłoszenie będzie cieszyło się większym zainteresowaniem. Pamiętaj przy tym, aby – poza wynagrodzeniem – podać inne korzyści wiążące się z wykonywaniem pracy. Poinformuj o tym potencjalnych kandydatów, aby otrzymać dokumenty aplikacyjne od najlepszych.

[przeczytaj też: Zagrożenia podawania wysokości wynagrodzenia w ofercie pracy]

Udostępnij